Web nejen o cyklistice
Parametry trasy | |||||||||
Najeté kilometry | 54,5 | Doba jízdy | 2:25 | Průměrná rychlost | 22 | Převýšení | 400 m | Typ | Silnice |
V roce 2013 jsme podnikli pár výletů v Bílých Karpatech. Tento byl prvním z nich :) Jedná v zásadě o pohodovou vyjížďku, která začíná v Brumově-Bylnici, odkud cesta nějakou dobu vlastně jen stoupá. Zpočásku jde o stoupání naprosto pohodové okolo řeky, až u Nedašovy Lhoty se začíná silnice více a více naklánět. Podlední dva kilometry už lze označit jako prudký kopec (střídají se zde prudké a méně prudké úseky).
Závěr stoupání je na sedle nad Nedašovou Lhotou ve výšce 568 metrů, což je zároveň nejvyšší bod celé trasy. Je to pěkné klidné místo s výhledem do okolí, především na Českou stranu. Za sedlem silnice klesá směrem k údolí Váhu na Slovenskou stranu, v roce 2013 jsme i po 20 leterch od rozdělení projížděli přes hraniční přechod :) (samozřejmě zrušený). Silnice vede velmi řídce osídlenou oblastí, takže zde není prakticky žádný provoz. Krajina je především v horní části hezká, silnice zde klesá podél řeky lesem, později se více a více krajina otevírá, zajímavý pohled se naskytne na skály po levé straně.
Na křižovatce za Tuchyňou pokračuje cesta odbočením vpravo na hlavní silnici směr Bolešov (kousek od Dubnice nad Váhom). Zde už je profil úplně rovinatý, údolí je ovšem lemováno hezkými kopci. Silnice projíždí několik vesnic a za Bolešovem přichází další odbočka vpravo směrem zpět do České republiky. Tato silnice je už trochu frekventovaná, ale na kole se tudy dá jet bez problémů. V podstatě celou dobu vede takovým údolím, které se postupně trochu zužuje, měst na cestě moc není, snad jen Horné Srnie. Ve Vlárském průsmyku je opět zapomenutý hraniční přechod z dob ČSFR, za ním silnice dále plynule stoupá přes dvě části Brumova až do Brumova-Bylnice (kde je velmi dobrá Městská ubytovna za přijatelné ceny).
Tento výlet je ideální na večerní projížďku, což můžeme osobně doporučit :) Nebýt rozbité silnice kolem Nedašovy Lhoty, byl by bez problémů vhodný pro silniční kolo.