Cyklovýlety - články, zajímavosti

Web nejen o cyklistice

Valašská 24h Bystřička 2011

Prolog

Má třetí účast na čtyřiadváce v Bystřičce u Vsetína měla být vrcholem první části sezony, druhým vrcholem pak měl být přejezd Italských Alp v srpnu 2011. Těšil jsem se na tento závod snad půl roku, trénink jsem taky nezanedbal

Začátek

Horší začátek jsem si ani snad nemohl představit... Poprvé jsme s Hankou nepřijeli v pátek, ale z organizačních důvodů jsme příjezd načasovali na sobotu. Naštěstí (nebo bohužel) jsem ještě v půl sedmé ráno v sobotu rozmontoval zadní náboj a zjistil, že bez jeho rekonstrukce nedojedu ani první kolo. Předpověď byla nejistá a trocha bláta by znamenala můj konec... Takže jsme si celé dopoledne zpestřili běháním po obchodech a následnou opravou kola. V 11.20 jsme byli na místě, já nepřipravený a ještě ke všemu naštvaný - hustě pršelo a byla zima... Bylo mi jasné, že tohle nebude jednoduchý závod, dokonce jsem přemlouval Petra, ať se na to vykašleme a do závodu nejdeme - nechtělo se mi ničit čerstvě opravené kolo...

Trať

Trať oproti roku 2010 nedoznala téměř žádných změn kromě několika set metrů za startem. Čili jsme šli do známého prostředí a tím naše šance rostly. Oba jsme měli natrénováno... Začátek byl do lehčího kopce, jehož několik metrů přes kořeny nebylo moc jednoduché vyjet, ale potom přišla traverza, sjezd k řece a cesta přes kořeny podél ní až k prvnímu pořádnému stoupání. Tenhle bod moc nemiluju a ani milovat nikdy nebudu... Prudkých 20 metrů do kopce, pak po šotolinové cestě gradujícím stoupáním asi dalších 100 metrů, lehčí kousek a pak "stojka", přestávka a opět kousek brutálnější.
Za tímto stoupáním už přišel sjezd k brodu, další nepříjemné stoupáníčko a rychlostní sjezd až k trati, kousek podél ní a hlavní stoupání se 100 metrovým převýšením. Kousek po asfaltu sice prudší, ale v pohodě, za krátkým sjezdem pak pokračování po šotolině / lesní cestě až pod louku - závěrečných asi 100-150 metrů skutečně výživných. Odsud sjezd po louce, prudké stoupání lesem a oblíbený single track, který končil sjezdem na louku a posléze závěrečným prudkým sjezdem ke stanovému městečku, za kterým bylo depo a předávka. Trať super, ale ve špatném počasí hrozně náročná...

Závod

Začátek závodu poznamenal hustý déšť, o čemž by mohl Petr vykládat své. Já nastupoval do prvních dvou okruhů docela znechucen a myslím jsem je mohl odjet s větším nasazením, fyzicky jsem na to měl, ale hlava jaksi nechtěla... Střídali jsme po dvou kolech a všechny tři střídání vychytal Petr déšť a já ne. Předposlední střídání před setměním bylo smolné - Peťa zapomněl čip a musel se vracet - ztráta cca 15-20 minut byla na světě... To samozřejmě vůbec nevadilo, sice jsme se propadli o místo níž, ale jen o kousek. Problémem ale byla trať, která byla po třech vydatných sprchách tak rozbahněná, že kolo po dvou okruzích bez umytí přestávalo fungovat... Na 25. červen byla neuvěřitelná zima, už večer teplota klesla k deseti stupňům a ochlazovalo se. Pod tíhou všech těch okolností jsme se s Peťou domluvili na poslední dvě kola s tím, že přes noc nepojedeme - trať nevypadala ani bezpečně ani zábavně.

Dojel jsem po půl deváté poslední střídání, zavolal jsem kamarádům, kteří mě na dálku podporovali - to už jsme se ze 3.místa propadali dolů... Postupně jsem ale měnil názor - Peťa si odtrpěl tři hnusné přeháňky, bláto už jsem měl stejně všude a mokrý už jsem byl taky... Takže jsem nachystal světla a vyrazil po desáté na trať... A dojel v 5.00 na střídání... Poprvé jsem zkusil jezdit v tahu takovou dobu a navíc v noci, za mokra, v 5 stupních a mlze... Tohle byl zatím můj nejnepříjemnější zážitek ze všech závodů, co se morálky týče, nicméně jsem tím alespoň zčásti vykompenzoval ten svůj negativistický přístup ze začátku. Peťa pak dal 5 okruhů za sebou, umožnil mi na chvíli zdřímnout a dokončili jsme nakonec pátí v kategorii a na 15.místě celkově = nakonec z toho byl fakt hezký výsledek, vezmu-li v úvahu, že jsme v podstatě 2 hodiny stáli. Tady ale žádné kdyby neplatí Potvrdilo se, že zážitek nemusí být jen nutně pozitivní, ale hlavně intenzivní !!!

Takže díky podpůrnému týmu ve složení Barča, Hanka za super péči a taky díky za trpělivost všem okolo Začátek byl na zabití...

Další akce

Atlas Adventure 2010
Rusavská padesátka 2009
24h Bystřička 26.6.2009 - 27.6.2009

www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 14315 krát.