Cyklovýlety - Italské Alpy a Dolomity

Web nejen o cyklistice

  

Cyklovýlety - rok 2009

Italské Alpy a Dolomity

Auronzo di Cadore - Passo S.Antonio - Passo Mt.Croce - Dobbiaco - Rasun Anterselva

Parametry trasy
Najeté kilometrycca 69 Doba jízdycca 3:40 Průměrná rychlostcca 18

Startovní bod této etapy/výletu je v kempu kousek nad Auronzo di Cadore ve výšce zhruba 880 metrů. Možnosti, kam se odsud vydat, jsou dvě - do mírného ale dlouhého kopce směrem na Cortinu d'Ampezzo, tento úsek má prakticky konstantní sklon a vede do srdce Dolomit. V Cortině pak čeká program na minimálně 3 dny Vzhledem k tomu, že danou oblast jsme důkladně prozkoumali v roce 2005, logicky zní druhá varianta - zhruba čtyřkilometrový sjezd do Auronza di Cadore a stoupání na sedlo St.Antonio. I toto stoupání začíná jako mnoho jiných v této oblasti pozvolna a pohodově.

Razantní nástup ale na sebe nechá čekat jen pár stovek metrů a ve stoupání už čeká narovnaných 16 serpentin se sklonem 10 - 12%. Serpentinovitý úsek s prudkým stoupáním má více než 5 kilometrů, potom konečně zvolní asi tři kilometry pod vrcholem a přejde v odpočinkovou rovinku zakončenou krátkým sjezdem, za kterým už následuje jen pár set metrů do kopce až na vrchol sedla. V podstatě celá cesta vede lesem (což je pro tak nízké sedlo normální), až závěr trochu vykoukne a umožní tak obdivovat okolí. Kromě pohledu na vysoké horské štíty stojí za pohled i jezírko o pár metrů níže a také zdejší opuštěný hotel. Nebýt cedule s nadmořskou výškou, vlastně bychom ani nepoznali, že je to sedlo - je to prostě normální cesta, člověk si tu ani neuvědomuje, že je jen cca 110 metrů níž než Sněžka

Sjezd ze sedla je v pohodě a opět ponořený v lese, serpentin je jen několik - už po pár minutách (cca 3,5 kilometrech) vjíždíte do města Padola. Město je ještě napůl ve sjezdu, hned na začátku je fajn přibrzdit a nabrat si vodu, další příležitost už totiž není - po krátké rovince začne cesta směřovat opět vstříc dalšímu sedlu. Jeho jméno je Mt.Croce (Kreuzbergpass) a vrchol se nachází o kousek výš než Passo St.Antonio - ve výšce 1636 metrů. Stoupání na tohle sedlo vede opět lesem, přičemž ve srovnání se stoupáním na předešlé sedlo je sice skoro o polovinu mírnější, ale o to nudnější a více ubíjející, je to prostě takový osmikilometrový táhlák. Na kvalitě prožitku nepřidá ani větší množství aut a taky to, že cesta se moc neklikatí, jen vede po zalesněném úbočí. Poslední kilometr je asi nejlepší, cesta se na závěr plazí po otevřené louce a konečně vykouknou taky hory. Sedlo je menší, když odmyslíme hotel a parkoviště, cesta tudy opět téměř bez povšimnutí jen prochází. Přesto je fajn si tady dát chvíli pauzu a na tomto devítidenním okruhu, který začal v Anterselvě, se naposledy podívat na Dolomity z větší výšky než kterou máme doma v ČR.

Cesta z Passo Mt.Croce do Rasunu-Anterselvy je nejsnadnějším úsekem, protože se prakticky jedná jen o sjezd - nejprve údolím Val di Sestre do San Candida, kde Val di Sestre spojuje s údolím Pustertal (Val di Pusteria). Zhruba první dva kilometry sjezdu jsou mírné, z větší části vedené lesem, občas je třeba i lehce šlápnout do pedálů. Tou nejzábavnější částí sjezdu je ta prostřední, mající asi tři kilometry, sklon okolo 7% a končící ve městě Sesto. Odsud je klesání opět mírnější, celý sjezd končí v San Candidu. Cesta ze San Candida je hodně frekventovaná a na kole se tu nejede dobře, naštěstí za městem je ideální odbočka na stezku, která prochází celým údolím Val Pusteria. Stezka se vine po loukách a až do Dobbiaca lehounce stoupá. Stejně jako dolní část stezky i její horní část je výborně značená a má výborný asfaltový povrch.

Dobbiacco je ideálním místem pro přestávku, dá se tu v klidu nakoupit, občerstvit se, a k tomu všemu obdivovat okolní hory. Na stezku Val Pusteria se zde navíc napojuje další nová (2009) stezka z údolí Val di Landro, která vede do Cortiny d'Ampezzo (rozhodně doporučujeme vyzkoušet). Stezka z Dobbiaca pokračuje ve stejném duchu dále do údolí, mírné stoupání je nahrazeno mírným klesáním přerušeným občasnými kopečky. Ráz stezky je pořád stejně krásný, nádherná pasáž je okolo řeky Rienza, především okolo přehrady nad Auronzem. Tohle je jediný úsek, který není asfaltový, což v kontextu s lesem a přehradou plně dává logiku. Tento úsek nám kromě šotolinového povrchu utkvěl v paměti i díky tomu, že byl plný krátkých prudkých stoupání, což v kombinaci s plnými brašnami nebylo nic jednoduchého. Poslední kopec na stezce je za přehradou na asfaltovém úseku, kde se cesta dvakrát stočí na louce a dostoupá ke kostelu. Ten je ve výšce zhruba 100 metrů nad údolím, takže se nabízí hezký pohled na Rasun. Z výškového rozdílu vyplývá, že do Rasunu už to je jen sjezd, ještě ke všemu je docela rychlý.

Tímto sjezdem končí devítidenní okruh přes Italské Alpy a Dolomity, za sebe můžu říct, že tento okruh nabízí snad vše, co si jen lze po cyklistické stránce představit - jsou tu krásná stoupání, nádherné panoramatické výhledy, technické sjezdy, vysokorychlostní sjezdy, jsou tu tunely, serpentiny, dlouhé táhlé úseky a taky drsně prudké kopce... Ještě by se toho dalo vyjmenovat mnoho, ale lepší je projet si to osobně Stojí to za to...

Další výlety v Itálii

Alleghe - Passo Duran - Forno d'Zoldo - Passo Cibiana - Pieve di Cadore - Auronzo di Cadore
Aprica - passo Mortirolo - Aprica
Aprica - passo Tonale - Aprica
Aprica - Villa di Tirano - Aprica
Auronzo di Cadore - Passo S.Antonio - Passo Mt.Croce - Dobbiaco - Rasun-Anterselva
Bolzano - Prato - Passo Nigra - Passo di Costalunga - Pozza
Borgonuovo - Passo dello Spluga
Canazei - Passo di Fedaia - (Passo Pordoi) - Canazei
Cortina - Passo di Falzarego - Andraz - Passo Giau - Cortina
Cortina - Passo di Falzarego - Passo di Valparola - Bruneck - Toblach - Passo Cimabanche - Cortina
Cortina - Passo Tre Croci - Lago di Misurina - Passo Cimabanche - Cortina
Cortina - S. Vito di Cadore - Auronzo di Cadore - Passo Tre Croci - Cortina
Cortina - Toblach a zpět
Giro dei 6 passi - Cortina - P.Giau - P.Pordoi - P.Sella - P.Gardena - P.Valparola - P.Falzarego - Cortina
Imer - Passo Cereda - Forcella Aurine - Agordo - Alleghe
Isolaccia - Passo di Foscagno (2291) - Passo d'Eira (2208) - Livigno - Ofenpass (2149) - Prato allo Stelvio
Passo Pordoi - Passo Campolongo - Corvara - Passo di Gardena - Passo di Sella - Canazei
Ponte Caffaro - Val Dorizzo - Passo di Croce Domini (1892) - Goletto del Crocette (2070) - Passo Maniva (1664) - Val Dorizzo
Pozza - Predazzo - Passo di Lavaze - Predazzo
Prato allo Stelvio - Merano - Gampenjoch (1518) - Sarnonico
Prato allo Stelvio - Passo dello Stelvio (2760) - Umbrailpass (2502) - Sta Maria - Prato allo Stelvio
Predazzo - Bellamonte - Passo Valles - Passo San Pellegrino - Passo Lusia - Predazzo
Predazzo - Molina - Passo Manghen - Tesero - Passo di Pampeago - Predazzo
Predazzo - Passo Rolle - Imer - Passo Gobbera - Passo Brocon - Imer
Rasun-Anterselva - Brixen - Penserjoch - Bolzano
Rasun-Anterselva - Passo Stalle - Rasun-Anterselva
Sarnonico - Passo Mendola (1363) - Sarnonico - Dimaro - Passo Campo Carlo Magno (1682) - Tione di Trento - Sella di Bondo (819) - Ponte Caffaro
Sölden - Timmelsjoch - St.Leonardo in Pas. - Jaufenpass - Gasteig
St.Martin - Passo di Erbe - St.Martin
Temú - Ponte di Legno - Passo di Gavia - Santa Caterina Valfurva - Bormio - Isolaccia
Val Dorizzo - Passo Croce Domini (1892) - Breno - Capo di Ponte - Edolo - Temú

 
  www.cyklo-vylety.cz - administrátor: L.Poncza, spolupracovník: P.Svoboda, 2008 - 2015
Poslední aktualizace: 2016-03-05 21:53:51
Stránka zobrazena: 30796 krát.